Internet daje bardzo wiele możliwości dotarcia do nowych klientów. Możemy wykorzystać do tego między innymi takie działania jak pozycjonowanie strony internetowej lub skorzystać z możliwości, jakie daje reklama Google ads. Dzięki reklamie efekty naszych działań możemy zobaczyć wręcz natychmiast.
Czym jest Google ads?
Jest to system reklamowy, który daje nam możliwość wyświetlenia reklamy naszej strony ponad wynikami wyszukiwania organicznego. Jeżeli użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę jakąś frazę, reklama będzie wyświetlała się ponad innymi wynikami.
Oczywiście dobrze przygotowana i zorganizowana kampania reklamowa powinna mieć kilka podstawowych elementów. Po pierwsze należy określić cel kampanii. Musimy zdecydować się na to czy chcemy sprzedawać, czy zależy nam na ruchu na stronie lub budowaniu marki.
W zależności od oczekiwań i celu prowadzonej kampanii takie będą podejmowane dalsze kroki.
Podczas tworzenia kampanii będziemy musieli wybrać odpowiednie słowa kluczowe. Oczywiście do dyspozycji mamy potężne narzędzie, które będzie nam odpowiadał ona jakie słowa najlepiej jest reklamować naszą stronę. Zdecydowanie wskazane jest aby konkretnie zawężać słowa. Na przykład sprzedając kwiaty nie reklamujemy się na same słowo kwiaty, ale na przykład na konkretną nazwę kwiatów lub kwiaty plus miasta. Dzięki temu będziemy płacić mniej za reklamę i będzie ona docierała do osób, które szukają oferowanej przez nas usługi.
Ważne jest również odpowiednie ustawienie budżetu. Wysokość za poszczególne kliknięcia reklamy ma decydujące znaczenie jeżeli chodzi o skuteczność całej kampanii. Jeżeli zależy nam na czasie to taka forma dotarcia do klientów będzie zdecydowanie najszybsza.