SEO to długotrwały proces, nawet jeśli wspieramy się pomocą specjalistycznej agencji. Zanim jednak zaczniesz ingerencję w strukturę strony i zaczniesz ją promować musisz dowiedzieć się, jaki jest jej aktualny stan. Trudno naprawiać samochód, jeśli nie wiemy co się w nim zepsuło. Dlatego pozycjonowanie stron jest ściśle związane z audytem. Czas dowiedzieć się o nim nieco więcej.

Audyt UX strony internetowej

Każda strona internetowa jest wizytówką firmy, która wymaga konkretnych działań, aby znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Audyt UX w zwykłej witrynie nie jest aż tak trudny i czasochłonny, jak się wydaje. 

Aby skutecznie przeprowadzić audyt strony WWW, agencje marketingowe najpierw będą chciały dowiedzieć się więcej na temat samego serwisu, o którym z pewnością Ty jako właściciel możesz im opowiedzieć. Najważniejsze, aby wiedzieć, jakie konkretne cele chcesz osiągnąć, do jakiej grupy docelowej chcesz trafiać oraz jakie podjąłeś już kroki w tym kierunku. Jeżeli uważasz, że masz z czymś problem, zgłoś to od razu doświadczonemu ekspertowi. On z pewnością pomoże Ci rozwiązać dany problem i wzbudzić świadomość marki w internecie. 

Kiedy ekspert zbierze już od Ciebie wszystkie niezbędne informacje, czas przejść do najważniejszego etapu, czyli do testowania wrażenia użytkownika, które wpływają na pozycjonowanie stron. Jest to dogłębna analiza i szczegółowe badania grupy docelowej. Na tym etapie wykorzystywanych jest wiele technik, metod, a także specjalistycznych narzędzi. Ten krok umożliwia znalezienie wszystkich błędów i problemów, które należy naprawić. Następnym etapem jest stworzenie odpowiedniego raportu z wynikami analizy, który szczegółowo przedstawi aktualny stan strony WWW, a także sugestie dotyczące naprawy błędów. 

Kiedy raport z wynikami będzie gotowy, warto skonsultować go z ekspertem, ponieważ tylko wtedy będziesz mógł podjąć odpowiednie działania, aby wyeliminować wszelkie problemy i generować konwersję oraz rozwijać działalność swojej firmy.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron nie będzie możliwe bez dokładnego obrazu zalet i wad witryny. Aby było ono jak najbardziej efektywne musisz wiedzieć, od których elementów zacząć swoją naprawę. Jest to szczególnie ważne w kontekście algorytmów, robotów indeksujących oraz czynników rankingowych. Nie zwlekaj, zadbaj o swoją check listę z audytem.